W szkole średniej trochę czasu poświęca się na naukę historii. Ile? To wszystko zależne jest od tego, czy ma się do czynienia z zakresem rozszerzonym, czy też podstawowym. Młodzież specjalnie decyduje się na to, aby uczyć się historii w zakresie rozszerzonym. Dzięki temu będą mogli zdać maturę, która daje wstęp na takie kierunki, jak archeologia, historia sztuki, etnologia, historia, a nawet psychologia! Nie każdy ma jednak taki talent do tego, aby zgłębiać tak szczegółową wiedzę odnośnie faktów historycznych. Niektórzy uczniowie bazują na historii w zakresie podstawowym, ucząc się z takiego podręcznika, jak “Historia. Podręcznik. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy. Szkoły ponadpodstawowe” (https://www.taniaksiazka.pl/historia-podrecznik-liceum-i-technikum-klasa-3-zakres-podstawowy-szkoly-ponadpodstawowe-jaroslaw-czubaty-p-1543271.html). Jest to książka, która wchodzi w skład większego cyklu.

“Historia Klasa 2. Zakres podstawowy – Szkoła ponadpodstawowa”

Zanim ktoś przejdzie na poziom trzeci, musi zdobyć wiedzę, która dedykowana jest dla klasy drugiej. Jest to podręcznik, który dedykowany jest dla klasy drugiej. Opracowanie zbiorowe. Wydawcą jest WSiP, które znajduje się na rynku już od wielu lat, dbając o wyprodukowanie najlepszych podręczników dla uczniów. Poruszana w środku tematyka to m.in. początki nowożytnego świata ‒ wiek XVI, rzeczpospolita w XVI stuleciu, Europa i świat w XVIII wieku, itd. Po zapoznaniu się z częścią drugą, przyjdzie czas na podręcznik numer trzy.

“Historia. Podręcznik. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy. Szkoły ponadpodstawowe”

To również jest opracowanie zbiorowe, a o wydanie zadbało Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Całość została uporządkowana w systemie chronologicznym, dzięki czemu nauka jest zdecydowanie przyjemniejsza. Książka została podzielona na rozdziały, mniejsze jednostki lekcyjne. Na ich początku znaleźć można cele, które pomagają uczniom uświadomić sobie z czym tak naprawdę będą mieć do czynienia podczas tej lekcji. Każdy rozdział kończy lekcja powtórzeniowa, która ułatwia przygotowanie do większego sprawdzianu oraz pracy klasowej.